Маркетинг

Faculty
Факултет "Управление"
Duration
4 години
Language
Български
Mode of study
Редовно

Specific courses:

  • Маркетингови изследвания;
  • Управление на дистрибуцията;
  • Потребителско поведение;
  • Маркетингови анализи;
  • Продуктов мениджмънт;
  • Маркетингова етика;
  • Маркетингови комуникации;
  • Ценови практики и решения;
  • Търговска марка и бранд мениджмънт;
  • Технология на рекламата;
  • Маркетингов мениджмънт;
  • Интерактивен маркетинг;
  • Международен маркетинг;
  • Маркетинг на услугите.

Очаквани знания и умения, след придобиване на квалификацията:
Специалистите по маркетинг са хората, които се занимават с: откриване и обслужване на фирмените клиенти, разработване и модифициране на продукти, които трябва да задоволяват в максимална степен нуждите и желанията на клиентите; препоръчват кои са най-подходящите цени; къде е най-добре да се продават фирмените продукти; кои са верните комуникации (реклами, търговски промоции, лични продажби и събития от обхвата на връзките с обществеността); разработват маркетингови стратегии, за да се постигне най-голям успех. Специалистите по маркетинг са хората, които имат ангажиментите да наблюдават как се променя средата, в която работи компанията и какви са последствията от тези промени. Те могат да подпомагат управляващите една компания при изграждането на фирмената й култура и цялостният й облик.

Възможности за професионална реализация:
Специалистите, завършили тази образователно-квалификационна степен, могат да се реализират във фирмите като функционални специалисти и мениджъри в сферата на публичните (държавна администрация, здравеопазване, образование и др.) и бизнес организации. Тези длъжности са свързани с цялостната маркетингова дейност на фирмите и организациите - категориите длъжности са:

  • маркетинг мениджър;
  • ръководител / мениджър отдел;
  • мениджър проучване на пазари;
  • мениджър покупки/продажби;
  • ръководител отдел маркетинг;
  • специалист продажби, маркетинг и реклама;
  • рекламен агент;
  • ръководители в търговията на едро и дребно;
  • персонал, информиращ клиенти;
  • супервайзър в магазин;
  • търговски представител.